Blinda "kompisar"

Jag har sagt det förut men jag vill säga det igen. Mina kompisar måste vara helt blinda när det gäller mig och mat(skollunch)! Vi kommer ner till matsalen, jag tar en tallrik, kollar knappt på maten som ligger i sina "behållare" och styr stegen mot salladen. Lägger upp ett par paprikabitar och en minihög med rivna morötter. Tar ett glas vatten och sätter mig vid bordet. Väl vid bordet sitter jag och petar i dem få paprikabitarna som ligger där, tar några strån morötter. Tar ett par klunkar vatten. Allt som allt får jag i mig två 1 centimetrsstora paprikabitar och cirka 10 strån morötter. De säger ingenting. De är för upptagna att sitta och glufsa i sig deras fettiga mat de har fyllt hela tallrikarna med. Det får mig att undra, vad är det för kompisar? Jag tror (hoppas) verkligen att jag skulle fråga varför en person aldrig åt mer än lite morötter till lunch. Eller det vet jag att jag skulle för jag gillar nämlingen att lägga sig i vad andra äter och inte äter.
Men det gör inte dem. De bryr sig inte om mig. De tycker väl att jag lika gärna kan svälta ihjäl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0