Svar på frågestunden :)

Kan du inte berätta lite om dig själv?
Javisst :) Mitt namn är då Cookie och jag är 17 ½ år. Jag bor i Stockholm, tänker dock inte berätta vart i Stockholm jag bor.
Jag bor med min familj i en villa och förutom familjen så bor det även än liten kanin här med oss :)<3
På fritiden tycker jag om att rita (http://donttakeorderfromacookie.blogg.se/2010/january/bilder.html), läsa recept, laga mat, inte äta mat, äta mat, läsa, sitta vid datan... Mitt liv kretsar helt kring maten. Jag brukade tycka om att träffa kompisar på helgerna men det senaste året har jag verkligen helt isolerat mig från alla mina kompisar jag hade i grundskolan.
På tal om skolan, jag går det naturvetenskapliga programmet på gymnasiet. Seriöst, är du inte beredd att plugga väldigt mkt ska du absolut inte välja det programmet:P För dig som älskar att plugga, natur är ditt drömprogramm! Nu vet du lite mer om mig kanske!:)

Hur kom det sig att du fick äs?
Åh, jag gillar att läsa om hur andr fick äs. Tycker det är så himla intressant och alla har verkligen sin egna historia! Min historia är väl inte speciell direkt, det började med att min Pappa och Syster kallade mig ord som Fetto, Tjockis... Mest på skoj. Dem förstod nog inte hur illa jag tog åt mig. Jag var egentligen inte tjock men deras ord fick mig att tro att jag var det. Började hata min kropp och försökte göra något åt den, började banta. Svalt några dagar, hetsade. Svalt några dagar, hetsade. På den vägen är det. Började svälta-hetsa-svälta-hetsa under våren 2007 måste det ha varit, tror jag.

Vad är ditt mål bmi?
Mitt mål BMI ligger just nu på 15.9 :)

Hur lång är du?
Önskar jag var lite längre,  är 168 cm lång :)

Vad är din målvikt?
Min målvikt ligger just nu på 45 kg, men risken/chansen är stor att den sänks med några kilon :)

Vart bor du?
Bor som sagt i huvudstaden :)

Vad gör du för att undvika att hetsa?
Woops, jag är väl inte den bästa person att fråga mig om tips för att undvika hetsa :/ Men känner jag att en hets är på väg brukar jag försöka tänka på annat, dricka mängder med fun light/vatten/light cola, äta läkerol, kolla thinspo... Hoppas det var något värdefullt tips iaf:)

Vilken är din favoritfrukt?
Min favoritfrukt är nog äpple! Eller det finns många goda frukter... Vindruvor är oxå en favorit:)

Vilken sorts träning föredrar du?
Hm, jag brukar träningscykla oftast. Det är kanske inte det jag tycker är roligast men har en hemma så det är ganska bekvämt att slippa ta sig till ett gym för att träna :) Sen brukar jag göra lite styrkeövningar såsom sit-ups, armhävningar, plankan, knäböj... Oxå såna övningar jag kan göra hemma!

Såg att du hade köpt koffeintabletter, funkar dem bra?
Japp det gör dem! Tog dock två igår vid åtta plus 2 dl kaffe innan jag tränade, kunde inte sova på hela natten :( Sov drygt en timme mellan sju och åtta, annars ingenting.

Vad äter du om du e riktigt sugen på ngt?
Brukar äta yogurth, mums! Men annars kanske någon frukt. När jag är riktigt sugen på nått brukar jag oxå försöka "dricka" bort suget, dricker väldigt mycket Fun ligh, muums :)

Hur mkt tränar du?
Brukar träna extremt lite, men har satt upp lite "fysiska" mål att klara till den första mars så nu ska jag börja träna mer. 3-4 gånger i veckan kondition, 3-4 gånger styrka:)

Vad har du för klädstil?
Typ tråkig. Nä men har en hel H&M kollektion kan man säga i garderoben :P Gillar lite större munkjackor, dels för det är så kallt hela tiden och då kan man dölja min utåtstående mage. Annars tycker jag om att ha leggins och någon snygg tunika till.

Vilken är din mest lyckade diet?
Hm, ingen särskild. Äta 1 mål per dag och träna, då händer det grejer med vikten ;)

Hur många kcal får du i din per dag?
Allt från 200-2000+. Jag hetsar ganska ofta så därför kan mitt kaloriintag bli smärtsamt högt ibland :(

Vad tycker du är roligast att träna?
Hatar att träna! Nä men träningscyklar ju ganska mkt men tycker inte det är roligt :/ Annars tycker jag om att dansa, gick i det förut men inte längre. Men dans är en träningsform jag skulle kunna tänka mig att ägna mig åt!:)

Det var det! Har inte sovit mer än en timme inatt som jag berättade i "koffein-frågan" så svaren kanske inte är så bra skrivna, men men ;)
Ha en bra lördag allesammans:)<3

   24450207-4ba6eb941da96da1d0cafab5db.jpg image by plushpout

Kommentarer
Postat av: Lith

det är trevligt med frågor och svar! man får liksom en bild av dig. :) hur länge har du varit "sjuk"?

2010-02-06 @ 11:16:37
URL: http://lith.blogg.se/
Postat av: cherry

sv: ja verkligen, vi måååste! :D

2010-02-06 @ 12:51:27
URL: http://icecherry.blogg.se/
Postat av: Jos

SV: det är jätte okej!! :)

Det där 1 mål om dagen och träna, åt du typ frukt eller ngt också eller bara 1 mål ?



Puss, ha en bra lördag <3 <3

2010-02-06 @ 13:20:03
URL: http://itstimeforthin.blogg.se/

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0