Tankar på papper

Jag mår bra idag, faktiskt. Eller inte bra, men bättre än vanligt. Jag känner mig lite starkare än vad jag brukar göra! Brukar känna mig ganska "psykiskt svag" men idag är det lite tvärtom.
Åt så lite igår så det känns inte typ helt katastrofalt om jag äter lite mer idag än vad jag har gjort i veckan.

Vägde mig idag, har väl gått ner drygt 2 kg på 5 (6?) dagar kanske. Mest bara vattenvikt som har försvunnit, jag vet. Det är konstigt, jag har inte alls känt så stort behov av att väga mig under veckan. Jag brukar alltid vilja väga mig minst en gång (helst fler) gånger per dag. Men jag ska försöka trappa ner, kanske 1-2 gånger i veckan låter normalt. Så på torsdag kanske är det dags för vägning igen. Det känns som man är så besatt av siffor hela tiden, siffrorna förförljer mig. Kcal - siffor , vikt - siffor, brända kcal - siffror osv, hur många dagar utan hetsätning-siffor, hur många kcal jag har hetsat - sifforr osv...

Jag blir så irriterad. Jag har så mycket känslor och tankar jag vill berätta för er, men jag får bara inte ner dem på papper (datan:P). Det går bara inte. Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att ni ska förstå hur jag känner mig, jag är ledsen men jag kan inte! Därför tror jag att min blogg känns väldigt ytlig för jag går inte in på så djupa ämnen trots att jag vill...
Men jag har aldrig varit särsklit bra i svenska där man bland annat måste kunna få ner tankar och känslor på pappret.

Kommentarer
Postat av: Erika

Sv; Jag tycker hon ser läskig ut :(

2010-05-01 @ 18:03:11
URL: http://anaaddict.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag vet! Jag väger mig ochså mkt under dagen, men jag har bestämt mig att sluta och bara göra det 2 gånger i veckan. Punkt. Bestämt. Jag tycker du är jätte duktig på att skriva :)Kram!

2010-05-02 @ 09:23:36
URL: http://thebeautyorthebeast.blogg.se/
Postat av: rola

jag får nog hålla med. jag tycker du får ner dina känslor o tankar ganska bra. ofta känner jag igen mig i det du skriver o tycker att du har lyckats formulera dig jättebra. det är nog oxå stor del till varför jag ens följt din blogg hela den här tiden. du får inte hacka ner på dig själv så mkt, jag tycker att det verkar som att du gör ditt bästa o det är väl allt som räknas, eller? bra jobbat!

2010-05-02 @ 22:42:09

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0