Att inte kunna spy

Jag vet inte hur många av er som har förstått att jag spyr inte efter jag har hetsat. Jag kan helt enkelt inte. Hur mycket jag än vill.
Har försökt att spy efter jag har ätit såå många gånger. Utan att lyckas. Stoppar ner fingrarna i halsen så långt det går och vickar, håller dem kvar där tills jag kan inte andas och tvingas ta ut dem. Jag har provat att dricka en jäklans massa vatten och tugga maten ordentligt, utan resultat. Jag har tvingat i mig saltvatten för att jag ska spy, men det gick inte heller.
Ni förstår säkert ångesten jag har efter en hetsattack, ni kanske har varit med någongång att ni har hetsat men inte kunnat spy efteråt som ni är vana vid? Då vet ni hur det känns för mig. Efter varje hets.
Så nu är jag på jakt efter tips som gör att jag kan få upp maten för jag orkar inte med ångesten som dödar mig efter varje gång jag har hetsat.

Kommentarer
Postat av: E

jag kan verkligen inte heller spy. det går bara inte. kan köra ner vad som helst hur långt som helst i halsen, får lite kväljningar.. sen inget mer. måste pröva det där med saltvatten någon gång.

2010-04-06 @ 11:08:09
URL: http://foodlikesme.blogg.se/
Postat av: ida

det är väldigt svårt asså .. det tog ett tag för mig att göra det .. jag dricker massa vatten och när jag dricker och vattnet är halvägs ner till magen spyr jag upp det ..utan fingrar osv..sen använder jag typ "magmusklerna " och fortsätter spy ..sedan dricker jag mer och gör så hela tiden ..

svårt att beskriva men man får testa sig fram helt enkelt.

sv: vsg :)

2010-04-06 @ 11:11:44
URL: http://behindMySmile.bloggplatsen.se
Postat av: X

försök att sluta hetsa ist. Bulimi är det sista du vill ha. men annars, tricket heter varmvatten. the kaffe dyl. hoppa upp och ner och tryck på magen.

Postat av: Lilla A

Jag har samma problem. Har eller har haft. Jag har lyckats några gånger, tre fyra gånger kanske, i mitt liv. Men för det mesta så händer det liksom ingenting... Jag vet inte varför. Vissa av oss är väl bara så, helt enkelt. Det är enklare för vissa.

Vi får försöka komma ur vårt hetsande istället. Fast jag börjar tro att det är en omöjlighet.

2010-04-06 @ 12:14:40
URL: http://ricecookie.blogg.se/
Postat av: Wilma

Tro mig, ni vill verkligen inte lära er att spy!



Det finns inget jag ångrar så mycket som den dagen då jag för första gången körde ned fingrarna i halsen efter en hets. Jag ångrar den sååå!



Bulimin med sitt eviga hetsande och kräkande har förstört många år av mitt liv. Att dagligen spy har förstört så mycket av min kropp och den positiva person jag en gång var finns inte längre...



Nu efter 7 år är jag äntligen på väg mot ett liv utan min bulimi. Har de senaste veckorna fått en glimt av hur det är att vara fisk. Att leva utan att hetsa och spy, det är underbart!!!



Så snälla, försök att inte framkalla kräkningar mer! Bestäm er istället för att ta er ur hetsandet. Vet att det är svårt, men jag har precis insett att det faktiskt går! VI VILL, VI KAN, VI SKA !!!

Kram på er alla!

2010-04-06 @ 12:59:28
URL: http://friskochfri.blogg.se/
Postat av: Sasha

Sv: Va? ;D

2010-04-06 @ 13:12:01
URL: http://becomeyourdream.blogg.se/
Postat av: POOS

spy är verkligen inte min grej. jag slutade med det för.. säkert 2 år sen eller nåt. mest för att jag träffade pojkvännen och han gillade det inte alls.



kattungarna är skitsöta! <3 missar!

2010-04-06 @ 13:58:45
URL: http://POOSkampmotkilona.bloggagratis.se
Postat av: ida

Sv: vsg men jag rekommendrar det inte ändå XD

2010-04-06 @ 15:03:35
URL: http://behindMySmile.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Fanns det nåt sätt jag kunde göra för att ta bort min förmåga att kunna spy så skulle jag göra det! Var glad att du inte kan, och försök sluta hetsa bara.

För mig tog det en månad att lära upp mig, använde tandborste. Tog säkert 2 månader innan jag lärde mig med fingrarna.

2010-04-06 @ 15:25:04
Postat av: s

Skulle vara hemskt att inte kunna spy efter en hets. Men som folk säger - inget man bör lära sig om man inte kan kanske.

Jag är glad att jag kan, men samtidigt är det ett helvete(och för mig krävs det mer än att bara föra ner fingrarna. Det är ansträngande, men det går ändå! Och oftast får jag upp det mesta)

Jag hetsar lixom enbart med tanken : "Ska äta dit och datt och sen spy"

Kunde jag inte spy,skulle jag antagligen inte heller hetsa som jag gör från början. Eftersom jag gör det med tanken "Äta fort, sen spyr jag". Maten har blivit - "mat som ska spys upp" (Så vid en hets är det ju så att säga lättspytt som gäller. Urs vad äckligt det låter...)

Så ja, det är samtidigt ett helvete att kunna spy upp det efteråt.

Men jag förstår verkligen din ångest!

De gånger som det av någon anledning inte vill komma upp efteråt... gud då är jag i det närmaste sekunder från att ta mitt liv!

2010-04-06 @ 16:11:26
URL: http://metrobloggen.se/chooselife
Postat av: Wilma

sv: Hoppas att du inte missförstod mitt inlägg tidigare. Menade absolut inte att man inte har det svårt bara för att man inte spyr (tror till och med att du ibland kan ha haft det ännu tuffare...)eller att du inte försöker. Vid det här laget vet du att jag inte dömer dig. Vill bara att du ska komma ur det här. Lycka till!

Kram



Ps: Menade såklart frisk tidigare :)

2010-04-06 @ 16:17:59
URL: http://friskochfri.blogg.se/
Postat av: b

Jag hatar att spy, men det är som en befrielse varje gång man tryckt i sig för mycket mat, och kan tänka mig att det måste vara förjävligt att inte kunna. Men min tanke var att du kanske kan ta laxeringsmedel efteråt? Då kommer det ju ut andra vägen i alla fall...

2010-04-07 @ 10:42:12
URL: http://nevertoothin.blogg.se/
Postat av: Isa

Sv: Tack Norge var underbart! Hoppas du okså hade en härlig helg :)



Det är inte värt att börja spy. Det är inte värt det! Jag började äta mer under hetserna oh hetsäta oftare sedan jag lärde mig spy. "Varför låta bli att hetsäta då man ändå kan spy?". Det är bättre att stå ut med ångestetn, den kommer inte försvinna även om du lär dig spy då hälften av maten ändå är kvar.



Kramar

2010-04-07 @ 17:00:39
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/
Postat av: Tessan

Varför skriver folk typ att ni ska inte lära er, önskar att jag själv aldrig hade lärt mej osv och så ger ni sen ändå tips för hur de ska göra?? Hjälp är vad dessa tjejer behöver, inte tips för hur de ska bli ännu sjukare.



Önskar dessa tjejer all hjälp de kan få och att dessa bloggar som uppmuntrar till detta plockas bort, eller spåras så de kan få leva sunda liv och inse att livet är så mycket mer än att vara pinnsmal!

2010-04-07 @ 18:59:01
URL: http://girlnextdoor.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

du kanske borde veta att det i princip inte än nån energi som försvinner när du spyr. Magen blir tommare - ja. Men allt fett och kolhydrater och allt du stoppat i dig tar kroppen upp direkt. speciellt när man svälter sig.

2010-04-08 @ 20:41:08
Postat av: Mimmi

Energi försvinner visst när man spyr. Herregud, jag skulle väga 150 kg, utan att överdriva om jag inte spydde. Nu väger jag 57 kg (är 1.68) Men jag håller med om att det är svårare att sluta, det blir liksom "skitsamma, jag ska ändå spy, ner med en pizza till"

2010-06-13 @ 13:22:37
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0