mat är gift

Fan, mitt huvud dödar mig. Det gör ont. Och det gör vågens siffor också, om jag skulle våga ställa mig på den och se siffrorna. Det gör ont och dödar mig.

Jag hatar mat. Det innehåller någon extremt starkt gift som fräter sönder min självkänsla och självförtroende. Ju mer gift jag stoppar i mig ju mer försvinner min självkänsla/självförtroende. Det är sorligt men så är det. Min fråga: Kommer jag någonsin bli fri från det här? Att inte kunna tycka att mat förstör ens liv. Jag är tveksam.

Kommentarer
Postat av: Anonym

För mig handlar det om balansen. Mat råkar vara det bästa jag vet och konsekvenserna av det är det värsta att tänkas. Mat dövar för stunden men dödar dagen efter. Jag gör mitt bästa för att äta och hoppas på att jag kan säga stopp när rädlsan för kroppen dyker upp. Att inte äta är inte lätt, man offrar ju det man tänker på 24/7, straffa dig inte så hårt om du förlorar kontroll ibland.

2010-05-18 @ 21:27:06
URL: http://smalsmile.blogg.se/
Postat av: i.

Det är ju inte just maten som är gift, utan det är mängden. Ifall man bara lär sig äta rätt mängd så är det lugnt :)

Postat av: Mimmi

Jag vet du kommer bli fri från det! Jag tror du inser att mat inte förstör ens liv.

Konstigt nog tror jag på alla utom mig själv... :S Men jag vet att du kommer ta dig ur det. Mat är gift, för mig. Som en drog. Fastän det bara ska vara energi. Det är så jävla märkligt.



Kram.

2010-05-19 @ 21:48:39
Postat av: alice.

Sv; Åh, matte borde dö. Typ.



Skickar lite styrka till dig, vi äger våra känslor, det är vi själva som gör att vi känner som vi känner. Det är så. Det är bara du som kan ändra dina känslor om mat.

2010-05-20 @ 19:14:01
URL: http://sommarregnsdans.bloggplatsen.se/
Postat av: Fruit

Jag håller fullständigt med i ditt inlägg.

och jag tror tyvärr inte heller att vi kommer bli fria från detta. Jag hade "uppehåll" i drygt ett år, men tänkte hela tiden att jag inte skulle äta så mycket...



kanske kanske kanske att vi blir fria och kan älska våra kroppar fullt ut snart! älska våra kroppar ska vi få göra snart! men fria kommer vi nog aldrig bli..

kram<3

2010-05-21 @ 12:43:07
URL: http://onlyfruits.blogg.se/
Postat av: the lovely bones.

Sådär känner jag jämt. Jag har haft bra självförtroende, men fan inte nu.



Your not alone...

2010-05-23 @ 09:01:44
URL: http://prittygirlsdonteat.blogg.se/
Postat av: R

känner precis igen mig!

2010-05-26 @ 22:29:32
URL: http://nolll.blogg.se/

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0