För mycket eller för lite

Det här är svårt. Det är svårt att göra som jag gör, att äta lagom mycket med mat. Det är svårt. Jag brukar ju alltid äta antingen för mycket eller för lite.

De perioder när jag äter för mycket har jag ingen kontroll alls utan äter precis det jag vill. Allt från godis, glass, chips osv varje dag. De perioder där jag känner att jag har kontroll äter jag väldigt lite och måste alltid hålla mig själv "kopplad". Kan aldrig slappna av en sekund.

Men nu. Nu äter jag ganska mycket (typ som en normal människa) men måste ändå ha en viss kontroll. Jag är inte van vid det här!
Jag önskar att jag någon gång kan börja lyssna på min kropps singnaler och äta när jag är hungrig och sluta när jag är lagom mätt. Som nu t ex, jag måste alltid tänka igenom vad jag ska äta så det varken blir för mycket eller för lite. Äter jag för mycket och blir väldigt mätt får jag ångest och mår inte alls bra. Äter jag för lite däremot blir jag hungrig och så blir jag rädd för att jag ska börja hetsa. Skillnaden mellan att äta för mycket eller för lite är väldigt hårfin så det känns som jag går runt och är rädd hela tiden för att jag ska äta för mycket eller för lite. Det är jobbigt!! Men jag antar att om jag fortsätter köra på det här spåret att jag snart kan lära mig att lyssna på min kropps signlar och slippa vara rädd för ångest eller för hetsanfall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0