Två av de sjukaste saker jag har gjort...

Okej, ska berätta några av de sjukaste saker jag har gjort. Ni har säkert också gjort sjuka grejer eller hur?

Sjuk sak nummer 1: Att jag mitt i vintern när det är säkert nästan 20 minusgrader går ut på kvällen och säger att jag ska gå på en promenad. Smyger ner en sked i fickan på min stora vinterjacka och går till det lilla köpcentret som ligger drygt 15 minuters promenadavstånd härifrån. Köper en stor burk Nutella (400 g tror jag) plus 400 gram choklad. På vägen tillbaka hem går man förbi en liten skog så jag går in i skogen och går runt lite i den samtidigt som jag slevar i mig chokladen med den medhavda skeden. Det var svinkallt kommer jag ihåg, mina fingrar höll på att frysa sönder men jag åt upp hela Nutella burken, slängde glasburken i naturen och stoppade tillbaka skeden i jackfickan. Gick hem och åt upp chokladen senare under kvällen. Vem fan gör det lixom?

Sjuk sak nummer 2: En kväll för kanske något år sen öppnades det en chokladask efter middagen eller så, kommer inte rikigt ihåg. Jag ville inte att min mamma skulle misstänka att jag inte åt eller så så jag tog några praliner och gick sedan upp på mitt rum. Väl uppe på mitt rum sprejar jag först parfym på pralinerna, sedan lägger jag dem i en använd strumpa med ett hål i som ändå skulle slängas. Lägger strumpan i papperskorgen. Efter någon dag eller kanske bara några timmar senare blir jag fruktansvärt socker-sugen. Sådär sugen att man inte kan ens tänka på något annat. Desperat som jag var tar jag upp strumpan ur papperskorgen där pralinerna ligger i, tar fram de parfymbesprutande chokladerna. Och ÄTER dem. Hur sjukt är inte det? 

Har ni också gjort något knäppt? Jag vill veta:)

Kommentarer
Postat av: a.

det där första låter som någonting jag skulle kunna göra..! haha. jag kan dock inte komma på att jag har gjort något riktigt sjukt. bara lite mindre småsjuka saker :)

2010-09-03 @ 21:46:43
URL: http://hhallonpuss.blogg.se/
Postat av: Jenny

Har gjort en hel del...

1. Hällt tvål och vatten över chips och en stund senare försökt plocka ut "ätbara" delar och stoppat i mig.

2. Ätit mögligt bröd.

3. Brukar när jag hetsäter vispa ett helt paket grädde (2,5 dl, 20% fett) och äta.

4. När jag bodde hemma: kräkts i en påse jag hade på mitt rum. (GÖR INTE DETTA!!! Hur du än gör luktar det som fan, dessutom är jag inte proana/-mia).

Skulle säkert kunna skriva tio saker till...=(

Tycker egentligen att allt med ätstörningar är sjukt. Har haft äs i 10 år och önskar verkligen att jag hade kämpat mer för att bli fri, nu är det försent och saker har hänt som aldrig går att ändra på. Ätstörningar förstör liv, -ditt eget och dina närståendes.

2010-09-04 @ 12:13:26
Postat av: Another Alice

Efter att ha läst det där om pralinerna i strumpan så är jag lite mindre sugen på att äta middag idag. x3 Men såklart. Alla gör sjuka saker. Jag lindade in ett par kex i parfymerade servetter här om dagen för att jag inte skulle bli sugen på att äta dem om jag inte verkligen var TVUNGEN. Jag åt dem, såklart. >_< Det smakade inte gott, och ändå åt jag dem. Tuggade tuggummi som en besatt efteråt.

2010-09-04 @ 12:23:23
URL: http://anotheralice.blogg.se/
Postat av: Flickan utan vingar

Oj,jag har gjort många sjuka saker. Men inte något sånt, tror jag. Jag kommer ihåg en gång när jag kollade på "thirteen" och de sa att typ 10 glas isvatten förbränner 300 kcal(kmr inte ihåg den exakta siffran) så klockan 11 på kvällen dricker jag 10 glas isvatten...



Det låter sjukt när jag tänker tillbaka på det och jag kommer ihåg hur mkt jag grät. Natten var inte mindre ångestfylld p.g.a. det. Så jaa, men det var inte kul



Ta hand om dig! <3

2010-09-04 @ 13:58:06
URL: http://flickanutanvingar.blogspot.com/
Postat av: Another Alice

Svar: Eller hur! Proppa i sig massor av kalorier när man inte ens får njuta av dem. Ovärt som fan.

2010-09-04 @ 16:06:21
URL: http://anotheralice.blogg.se/
Postat av: S

Haha en gång var jag så himla sugen på en macka så jag orkade inte hämta en kniv att bre smör utan tog närmaste redskap som var en tandborste och bredde med!

2010-09-06 @ 00:20:57
URL: http://smalarenu.blogg.se/
Postat av: Rebecca

vet inte vart jag ska börja haha:S

1.Men spytt i grannens sopptunna ligger högt uppe! (familjen var hemma och det skulle inte höras). 2.Hetsat på bussen från köpenhamn- malmö.

3.Hetsätit in public på ett tåg, folk satt mitt emot och allt.

4.Tagit mat och godis från kompisar när de varit på toan, stoppat ner i väskan och sedan gått hem för att äta och kräkas upp.

5. Tappat upp ett badkar med isbitar i och tvingat mig ner som en bestraffningsmetod.



osv osv

2010-09-06 @ 08:56:49
URL: http://thinspiration.bloggspace.se
Postat av: Minns

Förra vecka skulle jag baka choklasmuffins. Jag var ensam hemma och pappa skulle inte komma hem på en timma.

I Hets-stressen att få muffinsarna klara så fort som möjligt, sträkte jag mig efter sockret samtidigt som jag el-vispade smeten.

När jag släppte handen om burken så skvätte det chokladmuffins-smet över hela köket. Jag menar HELA KÖKET!

Brödrosten, kvivarna, micron, handdukar, köksfönstret, allt var täckt av choklad. Helt sjukt!

2010-09-06 @ 21:49:29
URL: http://growthin.blogg.se/
Postat av: SocFobic

Haha man gör desperata grejer i desperata lägen :P

Det "värsta" jag gjort var att plocka gammalt godis ur min papperskorg..



Hur lever livet på ana-forumet?

Inte varit inne på ett bra tag (då jag försöker komma ifrån) men har börjat dras tillbaks =(

2010-09-10 @ 21:28:43

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0