Dölja viktuppgång för sig själv

Hej bloggen! Idag har jag varit på bio (och därför inte kunnat uppdatera förens nu). Såg Alice in Wonderland. Måste säga att den var lite konstigt, men ändå bra. Gillar ju de flesta skådespelarna så för mig va den sevärd iaf ;)

Usch, jag börjar verkligen bli riktigt tjock nu. Försöker göra allt för att slippa erkänna för mig själv att det faktiskt märks att jag har gått upp mycket i vikt. Några saker jag gör när jag har gått upp i vikt:

- Använder bara stora och pösiga tröjor och nästan alltid pösiga mjukisbyxor.
- Jag går utanför huset så lite som möjligt och stannar helst inne. Att träffa kompisar är det inte tal om...
- Jag tar av mig min klocka och armband som jag annars alltid använder för att inte få panik när jag märker att de inte sitter lika löst som innan.
- Självklart så väger jag mig inte eller tar mina mått...

Det är några saker jag gör för att försöka dölja för mig själv att jag har gått upp i vikt.


Kommentarer
Postat av: -

Jag gör samma saker ;/

Postat av: Wilma

Sv: Ja, mina föräldrar vet om min bulimi(om det nu var mig du frågade(?)). Var tufft att berätta om det, men nu är de till ett stort stöd för mig. Fast ärligt talat förstår de mig fortfarande inte... Vet att de försöker hjälpa mig, men känner alltid deras blickar och misstänktsamhet. Tror de är besvikna och äklade över mig och vad jag gör! De vet heller inte HUR sjuk jag varit i min bulimi. Skulle aldrig drömma om att erkänna för dem att jag dagligen hetsat och spytt eller vilka enorma mängder mat jag kan sätta i mig under en kväll.



Kram

Ps: Tidigare har även jag gjort precis det som du beskriver här ovan.

2010-04-07 @ 20:04:30
URL: http://friskochfri.blogg.se/
Postat av: b

sv; ja, så kan det ju kanske vara. jag har ingen stor erfarenhet utav laxeringsmedel alls så jag ska inte säga nåt haha:-]



angående viktuppgång; jag gör precis samma saker. man blir så isolerad.

2010-04-07 @ 20:27:48
URL: http://nevertoothin.blogg.se/
Postat av: Kristina

Du, jag gör precis samma sak när jag känner att jag har gått upp i vikt.

2010-04-07 @ 21:22:38
URL: http://anaandalittlemia.bloggplatsen.se
Postat av: Isa

Jag gör precis samma saker!



Sv: Kräkningar är väldigt skaliga för kroppen också, tänk på dina tänder, hjärta etc. för att inte tala om hur äckligt det är. Skulle jag kunna skulle jag gärna blivit av med min "spy-förmåga". Börja inte.



Kramar

2010-04-08 @ 00:08:27
URL: http://everydayfrometheinsie.blogg.se/
Postat av: WBMW

Du är inte ensam, gört själv! Så jag förstår dej jävligt bra!

Men nu jävlar ska vi fixa detta, snart sommar ju!

2010-04-08 @ 22:41:14
URL: http://wbmw.blogg.se/

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0