Puuh idag var Gud med mig

Jag var nära på att köpa hem hetsmat idag efter skolan. Hade gått från 8-16 plus skrivit prov i två timmar. Jag var helt slut.
Var på dåligt humör och som alltid tänkte jag att "Köper jag godis och äter det kommer jag bli pigg och bli på bra humör". Så på väg ner till staionen svängde jag in på affärern som ingen annan i skolan går till (finns två nära varandra och alla väljer den ena) för jag vill absolut inte träffa på någon annan när jag ska köpa massa godis, jag dör hellre... Så plockade åt mig en 200 grammares chokladkaka, en 100 grammares och en "Dubbelnougat" och styrde stegen mot kassan. Var ganska lång kö så stod där snällt och väntade. Hade inget att göra så tittade lite på alla tidningars framsidor. Bantartips hit och dit dominerar helt klart bland tidningarnas framsidor just nu...
Helt plötsligt blev jag osäker. Vill jag verkligen det här? Vi jag trycka i mig över 1500 kcal? Är det värt alla kalorier och ångest? Ska jag eller ska jag inte köpa all choklad? Ska jag, eller inte??? Nej. Inte köpa. Sprang och lämnade tillbaka all choklad i hyllan och tog två läkerol paket och gick och betalde.
Puh. Tur att det var kö så jag fick tid över att tänka igenom vad jag faktiskt höll på att göra. Puh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0