Vad är mat för er?

Hej igen, nu har jag hunnit lugna ner mig från i onsdags. Idag har jag mer funderat på andra saker än de två incidenterna som hände i förrigår.

För idag har jag funderat på skillnader på hur jag och andra friska och normala personer ser på mat.
För mig är mat något privat. Det är inget man ska prata öppet om, det är lixom som sex. Det pratar man ju inte heller så mkt om (inte jag och mina kompisar iaf). Mat ska ätas när man är ensam, inte som en social grej. Ska man träffa en kompis ska man inte träffas på ett café för att äta medans man pratar. Ska man träffa vänner ska man träffa dem utan mat.

Andra verkar se mat som en social grej, man träffas och fikar och sen säger hej då och så går man åt åtskilda håll. Man äter tillsammans med kompisar i skolmatsalen och sitter och pratar och har trevligt medans man äter. Man äter lika mycket som när man äter med någon som när man äter själv.

Jag t ex, äter lite när jag äter med någon men när jag äter ensam finns inga gränser. Alltid när jag äter pasta till lunch om jag kommer hem tidigt från skolan kokar jag alltid 2 portioner som jag äter och blir sjukligt mätt. För det är så det ska vara. När man äter ska man äta så mycket tills magen värker.

Jag är inte normal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0