en stor insikt!

Jag tror jag har kommit på en stor grej som är viktig för min viktminskning! Ni ska få höra! :')

Jo, när jag är stressad och sätter upp mål som jag vet blir jobbiga att klara av i längden (typ som att gå ner 10 kg på en måndad) blir jag ju ännu mer stressad för jag tänker att jag måste klara dem mål jag har satt upp.
När jag är stressad äter jag, oftast mycket. Så nu ska jag försöka stressa av, ta dagen som den kommer och ta det lugnt!
 Unna mig att äta ibland, jag åt t ex mellamål idag fast jag inte egentligen ville. Men jag vet att om jag inte hade ätit skulle risken vara stor att jag hetsar senare idag, så det känns bra!:) Det var ju det första jag åt på hela dagen så det känns okej iaf.

Vågen är lite av min kompis just nu och visar lägre siffror än vad jag förtjänar. Det känns skönt. Även om jag väger mindre nu än förut har jag långt kvar att gå innan jag är nöjd, men det stör mig inte för jag har tid på mig!


Nu ska jag läsa era bloggar!


Kommentarer
Postat av: ano

jag är PRECIS likadan, äter när jag är stressad, stress gör allt värre!

2010-01-12 @ 14:55:24
URL: http://anotherlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0