Girighet/tjock stämpel

Jag har tror jag alltid har varit rädd för att få "girighets-stämpel" med mat. Om jag blir bjuden på frukt eller tuggummi är jag alltid väldigt noga att tacka för det jag får. 
O jag skulle aldrig drömma om att ta mat från någon annan utan att fråga... Då skulle man ju direkt på en "tjock-stämpel" på sig, i min värld iaf. Eftersom jag aldrig skulle ta mat från någon annan eller be om att få mer än vad jag redan  har fått blir jag alltid sjukt irriterade på folk som gör så!! 
T  ex för några dagar sen, min kompis hade med sig några brödbitar i en påse som hon skulle äta i skolan. Så frågar min andra kompis om hon kan få en bit, så svarar den andra kompis typ " Jo en liten bit", så fick hon en bit (fullt tillräckligt stor). Hon tyckte tydligen det var jättegott, sedan ser jag hur hon öpnnar påsen lite försiktigt och försöker ta  mer fast det var ganska uppenbart förut att min kompis inte ville bjuda henne på mer. Så säger bröd-havar-kompisen : ta inte mer jag behöver det sen. O jag blev sååå irriterad på hon som försökte sno brödet. Så GÖR man bara inte!! Jag hatar folk som bara vill ha mer och mer mat, jag blir alltid så sjukt irriterade på såna personer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0