Pippsivipsing

Nej:( Så typiskt mig att bli ledsen när en liten pippi dog. Hittade den på altanen, vingen skadad. Matade den vatten (och lite kärlek). Satte den på en gren och bevakade den. Gav den mer vatten. Den rör till och med på sig. Sedan är jag borta i fem minuter senare, när jag kommer tillbaka ligger den lilla pippsingen död på marken. Fortfarande ljummen och helt slapp.
Stackars lilla pippsivipsing. Jag ville att den skulle överleva:( Jag undrar vart den är nu. Vad händer efter döden? Någon som har någon teori förutom att det inte händer någonting/himlen/helvetet/föds i en ny kropp?

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: okej tack, gillar din blogg också :)

2010-06-02 @ 20:09:53
URL: http://letsgetthinner.blogg.se/
Postat av: Fotoramen

Jag blir nästan frustrerad när jag tänker på vad som händer efter döden - jag vill ju veta nu! Ska man vänta på den dagen eller ska man vara rädd för den dagen?

Jag önskar att det fanns något positivt efter döden, men jag vågar inte tro, jag bara hoppas.

2010-06-02 @ 21:33:56
URL: http://fotoramen.blogg.se/
Postat av: fruit

aaw! jag blev ledsen när jag läste det du skrivit :/ fy. livet är så skört. Vi, alla levande, kan dö så lätt.



2010-06-02 @ 21:48:40
URL: http://onlyfruits.blogg.se/
Postat av: Kristina

Tror den kommer till ett bättre ställe!!!

2010-06-02 @ 22:20:44
URL: http://anaandalittlemia.blogspot.com/
Postat av: Mimmi

Pippsivipsingen, vad gulligt det lät. ^^

Mycket hemsk historia förresten... x( haha, förlåt. tyckte det här inlägget var mycket gulligt. =)



Jag blev mer glad än ledsen när jag läste det här (tänkte på det fruit kommenterade) för det är så fint när människor bryr sig sådär. Du låter som jag när jag var liten och sprang och rädda fjärilar och svor på att blommor hade en själv så dem lät jag inte heller dö.

2010-06-03 @ 17:06:36
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, vilken fin, givmild och god människa du är! Jag får nästan dåligt samvete när jag läser detta - om jag hade sett en halvdöd fågel på min altan hade jag snarare fått panik, sprungit in, börjat gråta eftersom att jag skulle tyckt att det var äckligt och sen ringt någon så att den skulle kunna ta bort fågeln därifrån.



Man blir glad när man märker att det finns goda människor där ute :)

Postat av: b

Håller med föregående talare, du verkar vara en så snäll person när jag läser det här! Jag hade bara sagt åt pappa att ta bort fågeln, att den är äcklig typ. Usch, hemskt.

2010-06-04 @ 19:43:28
URL: http://nevertoothin.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jag vägde 57,8 kg imorse, så antar att mitt bmi ligger lite under 20,5. Jag har nog inte tjock, men skulle vilja vara smalare. =/ Tack förresten ^^

2010-06-05 @ 15:11:45
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Kristina

SV: Jag är JÄTTEKORT... 155...



Cookie... Det gick inte att kommentera på det första inlägget, så jag kommenterar här istället.



OMG, jag trodde aldrig att nån annan än mig skulle tycka samma sak! Jag är PRECIS likadan. Hatar folk som "tigger" mat av t.ex. sina vänner, eller folk som tar emot mat. Eeeeuuuw... Eller värst av allt; folk som tar mat utan att dem får det.

2010-06-05 @ 16:33:41
URL: http://anaandalittlemia.blogspot.com/
Postat av: Helle

Gick inte att kommentera ditt inlägg däruppe! Men jag är oxå sån, fy fan för folk som tigger:O

2010-06-05 @ 17:28:16
Postat av: marines

sv: jag tror säkert att folk märkte när du gick ner 9 kg. Men många vågar inte gå fram och säga det, eller vill det p.g.a avundsjuka eller någon annan anledning. När jag gick från mullig till sjuuukt smal under en sommar för länge sen (mellan 7,an och 8,an)så sa INGEN någonting. Absolut ingenting. och jag lovar, det SYNTES. Så misströsta inte :)

2010-06-05 @ 17:49:18
URL: http://Marines.bloggsida.se
Postat av: emma

Gör som alla andra och kommenterar här istället för på nyaste inlägget..men herregud jag stör mig också jättemycket på sånna människor, dels för att man bara inte gör så och tillhör man den tystare och osäkrare skalan så kanske man inte säger ifrån..jag säger i alla fall inte ifrån när folk tar fast jag blir lite ledsen /: Eller folk som frågar och sen tar en stor bit som knappast hör till kategorin smaka.



Kan ju passa på att säga att jag följt din blogg rätt länge nu, den är jättebra och jag känner igen mig mycket i dig, har aldrig kommenterat bara. :) hoppas du inte har något emot det..

2010-06-05 @ 17:50:15

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0