Det finns inga dumma frågor bara dumma svar, eller hur.

Svar till Anonym: Hur kan du driva en anorexiablogg när du bara äter?

Har jag någonsin ens påstått att jag har anorexi? Nej. För det har jag inte. Möjligtvis bulimi, och då vännen då äter man det kan jag lova.
Jag skäms otroligt mycket när jag äter men jag kan inte sluta äta, är väl inne i nån jävla hetsperiod.
Jag måste försöka bryta mitt mönster att hetsa när jag kommer hem från skolan men vet inte hur jag ska bryta det. Har ni något tips på hur jag ska ta mig ur det mönstret?

Kommentarer
Postat av: Ari

1. Skit i idioten. Har han/hon inget bättre för sig än att skriva dumma kommentarer så är det nästan lite synd om henne/honom. Men är man dum i huvudet så..



2. Önskar att jag kunde hjälpa dig med det, jag har samma problem. Jag hatar skolan och när jag kommer hem så är jag så trött och stressad på samma gång att jag inte vet vad jag ska ta mig till = jag äter och spyr.

Men har testat att det första man gör är att dricka en kopp te när man kommer hem, sätta sig vid datan och dricka det. Sen (utan att gå in i köket och lämna temuggen)dammsuga och dammtorka hela rummet. har faktiskt funkar för mig, så det är kanske värt att testa? :)

2010-03-17 @ 19:46:49
URL: http://wheniamqueen.bloggagratis.se/
Postat av: Lucy

Försök att sysselsätt dig istället. Alltså, visst, det kan bli långtråkigt att gå på stan tills det blir eftermiddag varje dag. Men gör det någon dag iallafall. För att fördriva tiden tills det är dags att komma hem och äta middag. Och du kan ju typ gå och sätta dig på ett bibliotek och plugga typ (vet att jag låter som största tönten, men vet exakt hur du känner dig, för har varit där själv, och har gjort ovanstående saker för att förhindra det). Sen har jag ju en hobby, ridning, så dit ut kan jag också rymma. har du något sånt så försök ta dig ut direkt efter skolan istället för att åka hem. Var med kompisar eller whatever. Hitta på saker!! :-)



Och låt inte anonyma trycka ner dig, dem har ingen aning om vilket liv man lever. Så skit i det och kämpa på tjejen! <3

2010-03-17 @ 19:49:01
URL: http://dontstandstill.blogg.se/
Postat av: Ana4u

Usch, vet hur det känns med hetsperioder - fyfan. Mitt enda tips, för jag har försökt lyda många tips o råd när jag haft hetsperioder men för mig funkar det inte när det väl gäller, är att förlåta dig själv och börja om - ladda upp med nyttigheter, kolla på thinspo, etc. Och bestäm dig. Jag har en jävligt hälsosam period just nu, äter omkring 500 kcal om dagen men väldigt nyttigt då vilket ger mig lite bättre samvete.



Citronvatten och ramlösa med Fun Light är mina kvällsmåsten just nu!

2010-03-17 @ 20:51:52
URL: http://anaforyou.blogg.se/
Postat av: Johanna

När du väl känner för att bara hetsa i dig, fundera på om det verkligen är denna mat du vill ha. För helt ärligt så är du förmodligen inte ett dugg sugen på maten du vräker i dig och sen sliter upp över huvud taget, förmodligen har du rejäla vitamin och mineralbrister på grund av din bristande kost. Så, när du känner att du bara vill vräka i dig massvis av choklad och mackor eller vad det nu är, ät en banan istället. Jag vet att alla spekulerar om att man blir fet av banan, men helt ärligt. Vad tror du är bäst? Att käka en banan och dricka ett glas mjölk till mellis, eller att vräka i sig skit och sen försöka spy upp det igen? Jag hade bulimi i 2,5 år, och fasen vad jag ångrar det. Jag har problem med magen och att svälja mat nu för tiden, förmodligen på grund av min stackars utslitna hals. Dessutom blir du inte smal av hetsätning i kombination med uppkräkningar, för en stor del av det du vräker i dig stannar kvar i kroppen hur mycket du än försöker spy. Om du nu absolut måste gå ner i vikt, dra ner rejält på kolhydraterna, men käka frukt och grönt och kött, och se till att få i dig tillräckligt. Det du håller på med nu, det är så inte värt det. Du kanske inte inser det än, men det kommer du att göra.



Lycka till!

2010-03-18 @ 08:59:05
Postat av: Lilla A

Men blää. Det kanske inte finns dumma frågor, men det finns dumma frågeställare!



Försök hitta vad det är du hetsar, om det är bröd, kött... Vad det nu är. Och så förbjuder du dig själv att äta just de sakerna. Du får äta vad du vill, men inte det. Och så kan man alltid göra så att man bara får tillaga en sak i taget. Som men mackor, till exempel. Rosta och gör i ordning en i taget, istället för att göra i ordning typ fem på en gång och äta. Det är lite lättare att stanna då.



Det fungerar för mig. Jag har seriösa problem med bröd, och sedan jag totalförbjud det och alla andra kolhydrater ur min kost så har jag hetsat mycket mindre. Idag är första gången jag hetsar på sex dagar, och det är ett stort steg för mig!

2010-03-18 @ 09:48:19
URL: http://ricecookie.blogg.se/
Postat av: J

Haha vilket pucko! Och jag förstår precis hur svårt det är att bryta mönstret när man väl är inne i en hetsperiod, och jag förstår även den jävla ångesten man får av att bara se sig själv svälla utan att kunna stoppa det. Har precis varit inne i en sån period själv, det är bara de senaste dagarna det varit bättre. Ser det som sista chansen innan sommaren att lyckas nu, det har fått upp min motivation igen.



Det enda tipset jag har är väl att våga äta, kan låta weird men kommer du hem på eftermiddagen och är ashungrig så kan du tänka att det är okej att äta två knäckemackor och sen vara nöjd, istället för att tänka att du inte får äta någonting och sen inse att du inte klarar det och äta upp hela skafferiet och tänka att du börjar om imorron istället. Förstår du hur jag menar? ALLT är bättre än att hetsäta.

2010-03-18 @ 13:25:26
URL: http://fyrtiofemkg.blogg.se/
Postat av: Isa

Jag tror fortfarande inte att det är "möjligtvis" bulimi du har, jag tror helt klart att du lider av bulimi utan självrensning.



Diagnoskriterier:

http://www.scfa.se/eating_disorders/documents/DiagnoskriterierDSM-IV_000.pdf

2010-03-19 @ 05:27:47
URL: http://everydayfrometheinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0