Min lördag

Hej alla läsare :)

Idag är det lördag. Ska plugga lite men annars har jag inget för mig.

Har åkt på en liten biltur till affären (har nog inte nämt det i bloggen men jag tog körkort för drygt 3 veckor sedan, helt otroligt att just jag klarde det) för att köpa en grej som Mamma behövde till sina bullar hon ska baka nu ._. Mums med bulle. Jag ska äta av dem när de är klara, en. En är lagom. Två är mycket och tre är alldeles för mycket.
Har en 100 gram mörk chokladkaka (70 procentig) som jag ska äta på sedan. Har även drygt 150 gram "vanlig choklad"  plus kanske 150 gram karameller som heter "Barley Sugar" men smakar verkligen bara socker ;) De där karamellerna tror jag är typ 99 procent fritt från fett, så det är väl lite bra antar jag iaf:) Eftersom mjökchoklad lixom innehåller 30 gram fett per 100 hundra gram och typ 50 gram socker ._. Men fattar inte varför alla håller på att tjata om att "ååhh, mörk choklad är såå bra". Va fan, det innehåller ju typ 30 gram socker per hundra gram hur fan kan det vara bra??

Juste, det var någon som undrade vem tjejen i brunt hår på headern va. Hon heter Ashley Greene. Hon är nog den vackraste människa på hela jorden enligt mig, Megan Fox och Kate Moss kan dra åt helvete:D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst, mörk choklad innehåller lika mycket (om inte mer) kalorier som en vanlig chokladkaka. Men däremot innehåller mörk choklad antioxidanter.

De flesta vill heller inte äta lika mycket av en mörk chokladkaka som av en ljus = blir ju mindre kalorier då mängden man intar är mindre...

2010-09-18 @ 15:20:00

Kommentera inlägget här tack:

Namn:
Kom ihåg mig!
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0